1.5 meter? En nu?

18 april 2020, door Ries Ouwerkerk

Headerfoto 1.5 meter? En nu?

Wie had zich voor kunnen stellen dat het getal 1,5 ineens zo’n grote rol zou gaan spelen bij ons dagelijks doen en laten? We hebben het uiteraard over de aanbevolen afstand die we in het kader van de Coronamaatregelen tot elkaar in acht moeten nemen. Niets lijkt meer te kunnen; winkelen op een drukke zaterdagmiddag, muziekfestivals, volle tribune bij het voetbal, wat drinken in het café, etc. etc.  Is het tijdelijk? Gaat het langer duren?

De coronacrisis stelt ons voor vraagstukken waarvoor we ons nooit eerder geplaatst zagen. Oplossingen zullen dan ook ‘op maat’ bedacht en uitgewerkt moeten worden. Er wordt daarmee een groot beroep gedaan op de creativiteit van ons allemaal.

Het was reden om de volgende vraag eens uit te zetten in mijn netwerk; zie jij mooie oplossingen voor de situatie? Laat je creatieve gedachten eens de vrije loop. Het resulteerde in een lijst 'eerste ideeën' die u hieronder als pdf aantreft. Uiteraard met dank aan alle bijdragers!

Heeft u, net als ik, ook iets met puzzelen en weet u zich getriggerd iets te bedenken dat ons kan helpen in deze tijd met afstand? Laat het mij weten, zo kunnen we samen de creativiteit een boost geven op dit gebied en de lijst verder aanvullen!

Alvast bedankt!

Lijst met ideeën

Ries heeft een achtergrond bij de politie. Sinds 2013 werkt hij als zelfstandig trainer en ideeontwikkelaar voor met name de veiligheidssector, maar inmiddels ook daarbuiten. In compacte sessies helpt hij partijen niet alleen aan nieuwe perspectieven en verrassende oplossingen, maar helpt hij hen ook bij het zelf vaardig(er) worden in het vinden van nieuwe inzichten en ideeën. Schroom niet om op Social Media (LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter) de connectie met hem aan te gaan.

tags: 1.5 meter. corona. creativiteit. ideeën. afstand. veilig

Nieuwe denkkracht nu hard nodig!

Wow ........ dat helpt!