Boekpresentatie 'Na Vandaag' op 22 januari as.

27 december 2017, door Ries Ouwerkerk

Headerfoto Boekpresentatie 'Na Vandaag' op 22 januari as.

De Stichting Innovatie voor Veiligheid (SIVV) is erin geslaagd een groot aantal auteurs uit bedrijfsleven, overheid, onderzoek en onderwijs bereid te vinden in een compacte bijdrage hun visie op het begrip ‘toekomstige veiligheid’ te geven. Het is dan ook niet zonder trots u te kunnen melden zelf ook één van deze auteurs te zijn. Het boek zal op 22 januari as. worden aangeboden aan de woordvoerder voor Justitie en Veiligheid van het CDA, Chris van Dam.

Niet verrassend zal zijn dat ik in mijn bijdrage een pleidooi houd voor minder traditioneel denken en bekende en vertrouwde oplossingen en voor meer ‘anders denken’, creativiteit en informeel leren. Technologie hoeft daarbij niet altijd leidend te zijn, integendeel!

Een valkuil is de onbewuste gedachte dat met het inrichten van op innovatie gerichte afdelingen het ontdekken van vernieuwende ideeën voldoende is geborgd. De kracht van het meer ruimte geven op de werkvloer aan experimenteren en het verkennen van nieuwe wegen, biedt echter een minstens zo vruchtbare voedingsbodem voor het ontdekken van nieuwe mogelijkheden. Hiermee wordt vervolgens niet alleen de kans vergroot op het ontdekken van nieuwe wegen, tevens wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan het stimuleren van het leren als organisatie. Een facet in de veiligheidssector dat niet genoeg aandacht kan krijgen. Innoveren en leren zijn twee kanten van dezelfde medaille!

Onder redactie van Rob Brons en Peter van Lochem is ‘Na Vandaag’ een mooie uitgave geworden met bijdragen van o.a. Arthur Docters van Leeuwen, Rob de Wijk, Henk Geveke, Marnix Eysink Smeets en vele anderen!

Wilt u aanwezig zijn bij de boekpresentatie, leg dan contact met het SIVV; info@sivv.nl. Mocht u niet in de gelegenheid zijn, maar wel geïnteresseerd in de uitgave. Klik dan hier.

tags: Na Vandaag innovatie creativiteit anders denken

Is jouw gemeente een V&D of een Über? Drie vragen!

Veilige gemeente? Ondeskundigheid helpt!